social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

مدیرکل

بيشتر

دوشنبه1402/11/9

13:59:3

173

مصاحبه رادیویی سرپرست اداره کل استاندارد استان سیستان و بلوچستان

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان سیستان و بلوچستان: در روز شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ محمدرضا جهانتیغ سرپرست اداره کل استاندارد استان در مصاحبه رادیویی با برنامه صبح شرقی گفت: مقایسه و بررسی قیمت تمام شده شیرینی و جعبه آن در استان نشان می‌دهد که قنادی‌های زاهدان و سایر شهرستانهای استان به نوعی جعبه فروشی می‌کنند.
بر اساس مصوبه جدید ستاد تنظیم بازار زاهدان، شیرینی باید در قنادی‌ها به‌صورت خالص به فروش برسد و قیمت هر کیلو شیرینی با احتساب هزینه جعبه محاسبه شود و هزینه جداگانه‌ای نباید بابت جعبه شیرینی از مشتری گرفته شود.

وی گفت: اگر مثلا قیمت یک کیلو شیرینی ۲ میلیون ریال است، قنادی‌ها باید یک کیلو شیرینی به صورت خالص و منهای وزن جعبه به مشتری تحویل دهند. در حالیکه بررسی‌ها از شیرینی فروشی‌ها نشان داد که به‌طور مثال در جعبه‌های نیم کیلویی تا حدود ۲۰ درصد آنچه تحویل داده می‌شود، شیرینی وجود ندارد.
وی افزود: مطابق تکالیف قانونی استاندارد، کم فروشی و عدم رعایت استاندارد اجباری در این خصوص توسط واحد صنفی اگر کمتر از نیم درصد وزن کالا باشد، مشمول تذکر است اما اگر کم فروشی در واحد صنفی بیش از نیم درصد وزن کالا باشد متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شود.