social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

سه‌شنبه1403/2/11

09:49:0

69

برگزاری اولین جلسه کمیسیون ماده ۴۲ در سال ۱۴۰۳ در شهرستان زاهدان

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد سیستان و بلوچستان: در روز پنج شنبه 6 اردیبشهت 1403، در اولین جلسه کمیسیون ماده 42 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، پرونده یک واحد تولیدی مواد غذایی استان، تولید کننده بيسکوئيت که در طرح اجرای هماهنگ استاندارد (طاها) در استان گلستان خریداری و آزمون شد، نتایج آزمون که در بند پراکسید بیش از حد استاندارد بوده، توسط اعضای این جلسه مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.
در این جلسه که با حضور قاضی منتخب دادگستری و سایر اعضا برگزار شد با محرز شدن تخلف واحد تولیدی مذکور و اتفاق نظر اعضای کمیسیون رای به تذکر و نمونه برداری مجدد برای واحد تولیدی صادر گردید.
محمد رضا جهانتیغ مدیر کل استاندارد استان بیان کرد: در اجرای مسئولیت‌ها و وظایف این اداره کل حقوق عامه مردم مورد توجه قرار می‌گیرد.
همچنین با اشاره به گسترده بودن موضوع‌های پرونده‌های مطروحه از طرح پرونده‌هایی از قبیل استاندارد سازی تجهیزات بازی و تفریحی، آسانسورها، استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد توسط دستگاههای ذیربط در نهضت ملی مسکن و تعیین تکلیف آزمایشگاه های فعال ساختمانی دارای مجوز از اداره راه و شهرسازی در این کمیسیون خبر داد.
وی استمرار برگزاری کمیسیون ماده ۴۲ و پیگیری پرونده‌ها تا حصول نتیجه و صیانت از حقوق عامه مردم را نتیجه همکاری و احساس مسئولیت سیستم قضایی و کارکنان اداره کل استاندار استان دانست.