گزارش تصویری

دیدار مدیرکل استاندارد استان با امیر براهویی، شهردار زاهدان

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد سیستان و بلوچستان:
در روز پنج شنبه 18 شهریور ماه 1400 مجید محبی مدیرکل استاندارد استان بهمراه طاهره افسری معاون استانداردسازی و آموزش این اداره کل به منظور تعاملات بیشتر با محمد امیر براهویی شهردار زاهدان دیدار و گفتگو نمود.
در ابتدا مدیر کل استاندارد استان طی بیان گزارش کلی از فعالیت ها و وظایف سازمان ملی استاندارد ایران گفت: ضمن تاکید بر روند استانداردسازی زمین های بازی، شهربازی ها و تجهیزات ورزشی افزود: «‌با ‌توجه به ‌استاندارد اجباری ‌بودن مصالح ساختمانی‌، انتظار می‌رود در پروژه‌های عمرانی آن شهر‌داری از مصالح ساختمانی استاندارد شده استفاده شود و نظارت دقیقی از‌سوی سازمان نظام مهندسی در این بخش صورت گیرد».
در ادامه مجید محبی به ظرفیت‌های گردشگری شهرستان زاهدان اشاره و تصریح کرد: «‌به‌ دلیل استفاده شهروندان و مسافرین از زمین و تجهیزات شهر‌بازی‌، این شهرستان نیز دارای مراکز شهرهای بازی متعددی می باشد از‌ این‌ جهت خواستار استاندارد سازی این مراکز و توجه ویژه مجموعه شهرداری در این حوزه شد». وی در ادامه به اجباری‌بودن استاندارد آسانسورها پرداخته و خواستار ابلاغ ممانعت از فعالیت آسانسورهای فاقد گواهی ایمنی جلو گیری از صدور پایان کاربرای ساختمان‌ها شد. 
وی اظهار داشت: در حوزه آتش نشانی کارشناسان مربوطه می توانند در تدوین و تجدید نظر در این حوزه شرکت نمایند.
وی ابراز داشت: با توجه به استقرار شرکتهای بازرسی استاندارد در استان در خصوص بحث استانداردسازی پارکها و وسایل بازی باعث کاهش هزینه ها و زمان گردیده است.
وی تصریح کرد: اداره کل استاندارد استان آمادگی دارد دوره های آموزشی استاندارد سازی تجهیزات و وسایل بازی پارکها را برگزار و برای پارکها شناسنامه استاندارد سازی که مرتبط با شهرداری می باشد را صادر نماید.
 در ادامه براهویی (شهردار شهرستان زاهدان) گفت:«‌با ‌توجه ‌به ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای در حوزه گردشگری و توریست‌پذیری شهرستان زاهدان می باشد با همکاری اداره کل استاندارد استان امکان استاندارد‌سازی زمین و تجهیزات شهربازی در سال‌های گذشته انجام شده و در ادامه هم روند تسریع آن را فراهم خواهد کرد». وی از پی‌گیری اداره کل استاندارد در حوزه استانداردسازی با‌ توجه به اهمیت موضوع مصالح ساختمانی و همچنین حضور مدیر کل استاندارد استان و هیئت همراه جهت این منظور کمال تشکر و قدردانی را نمود.

دیدار مدیرکل استاندارد استان با امیر براهویی، شهردار زاهدان
1400/6/22 دوشنبه