گزارش تصویری

دیدار و گفتگو آيت الله مبلغي بهمراه دکتر محبی مدیر کل استاندارد استان با آیت الله محامی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان

ه گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد سیستان و بلوچستان: در روز جمعه ۱۵ اسفند ماه در ادامه سفر آيت الله مبلغي، فقيه ناظر بر امور حلال سازمان ملي استاندارد ايران و نماينده مردم شريف استان لرستان در مجلس خبرگان رهبري، بهمراه دکتر محبی مدیر کل استاندارد استان با آیت الله محامی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان دیدار و گفتگو نمودند۔
فقیه مجتهد ناظر بر امور حلال کشور با اشاره به اینکه برند ملی حلال تنها نشان رسمی حلال کشور است، گفت: ثبت هر برند دیگر تحت این عنوان، فاقد اعتبار قانونی است و تخلف محسوب می شود.
احمد مبلغی افزود: نشان ملی حلال در اختیار سازمان ملی استاندارد است که با محوریت، نظارت و امضای فقیه ناظر بر امور حلال به کالاهای تولیدی (و البته پس از انجام ارزیابی دقیق)، اعطا خواهد شد.
وی با اشاره به این که نظارت شرعی، جان مایه فعالیت تضمین و تامین کننده حلال در کشور است، اظهار داشت: طبیعی است که فقدان این نظارت موجب می شود که صرفاً پوسته ای از حلال شکل گیرد.
فقیه ناظر بر امور حلال ابراز داشت: سیاست و خط مشی نهاد حلال استاندارد، بهره گیری از همه ظرفیت های وزارت خانه ها و نهادهای مختلف در زمینه حلال است، البته این با اعمال نظارت شرعی بر فرآیند حلال در این همکاری ها همراه خواهد بود. 

دیدار و گفتگو آيت الله مبلغي بهمراه دکتر محبی مدیر کل استاندارد استان با آیت الله محامی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان
1399/12/16 شنبه