social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

گزارش تصویری

بيشتر

پنجشنبه1401/6/17

09:35:5

90

لزوم نقش‌آفرینی استادان و پژوهشگران در کمیته‌های فنی اداره استاندارد

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد سیستان و بلوچستان: در روز سه شنبه ۸ شهریور ماه ۱۴۰۱ تفاهم نامه همکاری بین اداره کل استاندارد استان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد زابل منعقد گردید۔
دکتر محبی مدیرکل استاندارد استان  نقش‌آفرینی استادان و پژوهشگران دانشگاه‌های استان را در کمیته‌های فنی این اداره کل خواستار شد.

مدیرکل استاندارد استان سیستان و بلوچستان در این نشست با تشریح رویکرد تحول ویژه این اداره کل در تعامل با دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: اداره کل استاندارد استان سعی دارد با همكاري دانشگاه ها به حل مشکلات استان وكشور کمک کند.
وی تصریح کرد: دانشگاه‌ها می‌توانند با گنجاندن واحد‌های استانداردسازی در سر فصل دروس رشته‌های مختلف در معرفی اهمیت و جایگاه استاندارد نقشی مثبت ایفا کنند.
وی از ورود مجتمع آزمایشگاهی ابوسعید سجزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی زابل به آزمایشگاه‌های همکار استقبال کرد و ادامه داد: نظام تاييد صلاحیت و استاندارد سازي مي تواند  راه ورود این آزمایشگاه‌ها را برای استفاده بخش‌خصوصی هموار كند.
دكتر جوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی زابل نیز گزارشی کوتاهی از عملکرد حوزه‌های مختلف این واحد دانشگاهی ارائه کرد و گفت: واحد بین‌المللی زابل در مسیر حرکت تبدیل شدن به دانشگاه کارآفرین رشته‌های مهارتی و حرفه‌ای خود را در ترم جدید ۵۰ درصد افزایش داده است.
ايشان با اشاره به امکانات مجهز و منحصر به‌ فرد آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی زابل بیان کرد: مجتمع آزمایشگاهی ابوسعید سجزی این واحد دانشگاهی مجهز به پیشرفته‌ترین دستگاه‌های آزمایشگاهی بتن، مصالح و خاک است که می‌تواند در صورت کسب مجوز استاندارد به محققان و پروژه‌های دستگاه‌های اجرایی در استان کمک کند.