social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

شنبه1401/10/10

08:12:2

175

نشست تخصصی رابطین عفاف و حجاب دستگاههای اجرایی استان سیستان و بلوچستان با همکاری اداره کل استاندارد استان

نشست تخصصی رابطین عفاف و حجاب دستگاههای اجرایی استان سیستان و بلوچستان با همکاری اداره کل استاندارد استان در مورخ چهار دیماه ۱۴۰۱ در سالن آمفی تئاتر اداره کل استاندارد برگزار شد.
در ابتدای جلسه فرهاد بهمنی سرپرست اداره کل استاندارد استان ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) وخوشامد گویی به حاضرین در جلسه به اهمیت این موضوع مهم پرداختند و گفتند : داشتن حجاب یکی از مهمترین ارزش‌ها در دین مبین اسلام‌است که به زن اجازه می دهد باحفظ جایگاه انسانی و بعد روحانی خود در فعالیت‌های گوناگون اجتماعی نقش کارآمد و سازنده داشته باشند. و زن بدون حجاب نمی تواند آزادی،کرامت و آرامش خود را پاس بدارد و حضور او مفید و سازنده نخواهد بود و همچنین توصیه نمودند که همه مردم عزیز عقیده و سخنان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را مطالعه و سرلوحه کار خود قرار دهند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان در این نشست گفت: عفاف و حجاب به عنوان یک رکن مهم دینی سد محکمی برای حفاظت از نهاد خانواده در برابر انواع آسیب ها است و باید در جهت گسترش هر چه بیشتر این فرهنگ در جامعه تلاش کرد.
محسن اکبری افزود: گسترش عفاف و حجاب با اقدامات سلبی به هدف نخواهد رسید و تحقق اهداف در این بخش نیازمند فرهنگ سازی، گفتمان سازی و اعتماد سازی است.
وی تصریح کرد: عفاف و حجاب نقش مهم و انکار ناپذیری در تحکیم بنیان خانواده و سلامت جامعه دارد که به عنوان یک اصل باید از کودکی در خانواده به افراد آموزش داده شود.
وی با بیان اینکه رعایت عفاف و حجاب از ارزش های والای دین اسلام است،گفت:
یکی از کارکردهای مهم حجاب در حوزه اجتماعی است زیرا توجه به این مهم انسان از معاشرت‌های بی بند وبار محفوظ می‌دارد و بر تحکیم نظام خانواده افزوده و از انحلال کانون محکم زناشویی جلوگیری و امنیت اجتماعی را فراهم می‌کند
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سییستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت حجاب در این استان مرزی بر راه اندازی وزارت خانواده تاکید کرد.