گزارش تصویری

اجرای طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان در شهرستان زاهدان


به گزارش روابط عنومی اداره کل استاندارد سیستان و بلوچستان: مریم راشکی رییس اداره نظارت بر اجرای استاندارد گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان و با توجه به افزایش تقاضا برای برخی کالاها از جمله مواد غذایی به ویژه اقلام لبنی، پروتئینی، روغن، قند، شکر و شیرینی‌های پر مصرف مرسوم در ایام مذکور طرح ویژه نظارتی ماه مبارک رمضان در استان اجرا می‌شود.
وی ابراز داشت: از آن جا که زولبیا و بامیه به عنوان شیرینی پر مصرف و سنتی در وعده افطار استفاده می شود و اطمینان از سلامت و کیفیت آن ها ضروری است در این بازدیدها، مواردی چون روغن سرخ کردنی مورد استفاده، وزن و جعبه های شیرینی، شرایط نگهداری شکر و همچنین تاریخ تولید و انقضای مواد مصرفی به دقت مورد بررسی و کنترل کارشناسان قرار می گیرد.
لازم به ذکر است تولید کنندگان زولبیا و بامیه موظفند از روغن های خوراکی مخصوص سرخ کردن دارای نشان استاندارد با مقاومت حرارتی بالا استفاده کنند ضمن آن که زولبیا و بامیه مناسب و سالم باید دارای رنگ روشن و بوی مطبوع باشند و در جعبه های دارای نشان گذاری مناسب ( تاریخ تولید و انقضاء و نشان استاندارد ) به فروش برسند۔
وی تصریح کرد: تمامی مواد اولیه زولبیا و بامیه شامل شکر، روغن، آرد و همچنین جعبه مقوایی آن مشمول استاندارد اجباری هستند و بازرسان اداره استاندارد با حضور در قنادی‌ها، بر مصرف این اقلام نظارت کرده تا جعبه‌های مقوایی تهیه شده از مواد ضایعاتی مورد استفاده قرار نگیرد و یا زولبیا و بامیه در روغن‌های غیر استاندارد پخت نشود.
وی خاطر نشان کرد: هم استانی‌های عزیز می‌توانند به منظور اطمینان از اصالت علامت استاندارد حک شده بر روی کالا کد ده رقمی درج شده در زیر علامت استاندارد را به سامانه پیامکی 10001517 ارسال تا از اصالت نشان استاندارد اطمینان حاصل نمایند.

اجرای طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان در شهرستان زاهدان
1400/2/18 شنبه