گزارش تصویری

نشست خبری که به مناسبت هفته جهانی استاندارد

به گزارش روابط عمومی اداره كل استاندارد سیستان وبلوچستان: مجید محبی مدیر کل استاندارد سیستان و بلوچستان در نشست خبری که به مناسبت هفته جهانی استاندارد برگزار شد، با بیان اینکه نیاز است همه مردم با استاندارد آشنا شوند، اظهار کرد: حرکت در مسیر احقاق حقوق مردم، اولویت اداره کل استاندارد سیستان و بلوچستان میباشد.
محبی گفت: هر ساله سازمان‌های بین‌المللی استاندارد، شعاری را برای روز جهانی استاندارد مصادف با ۱۴ اکتبر (۲۲ مهرماه) تعیین می‌کنند که شعار امسال «چشم‌انداز مشترک برای جهانی بهتر» انتخاب شده است.
وی در این نشست تصریح کرد: استانداردهایی که با جان و سلامت مردم به طور مستقیم سر و کار دارد، اجباری است و هر کالا و خدماتی که مشمول استاندارد اجباری است، در همه مراحل شامل تولید، توزیع و فروش مورد بازرسی قرار گرفته و فروش این موارد بدون نشان استاندارد ممنوع است.
در ادامه عنوان کرد: نقش رسانه‌های گروهی و مردم در نظارت‌ها مهم است چرا که اطلاع رسانی و آشنایی مردم با حقوق شهروندی می‌تواند به جامعه‌ای سالم منتهی شود و این مهم ضریب اطمینان را بیشتر می‌کند و مشارکت مردم در کاهش مشکلات بسیار اثرگذار است.
مدیرکل استاتدارد سیستان وبلوچستان در پایان این نشست گزارشی از فعالیت های انجام شده این اداره کل از شهریور 1400 الی شهریور 1401 ارائه داد و در پایان به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

 نشست خبری که به مناسبت هفته جهانی استاندارد
1401/8/29 یکشنبه