گزارش تصویری

بازدید از تاسیسات سیلندر پرکنی میرجاوه

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد سیستان و بلوچستان: در مورخ 11 خرداد ماه امسال دکتر محبی مدیرکل استاندارد استان به اتفاق مریم راشکی رییس اداره نظارت بر اجرای استاندارد این اداره کل از تاسیسات سیلندر پرکنی وشنام گاز میرجاوه بعد از بهبود و رفع نواقص واحد جهت تسریع در اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد بازدید نمودند.
دکتر محبی با بیان اینکه تعداد 35 جایگاه تأسیسات گاز مایع L.P.G در استان وجود دارد، اظهار کرد: با توجه به اجرای اجباری کنترل تاسیسات سیلندر پرکنی گاز مایع و کنترل کیفیت سیلندرهای در گردش گاز مایع، از ابتدای امسال بازرسی فنی از تأسیسات سیلندر پرکنی گاز مایع (L.P.G) آغاز و ادامه دارد.
وی افزود: با توجه به ضرورت رعایت دقیق مندرجات استاندارد ملی شماره ۸۴۱ مربوط به حمل و نقل، ذخیره سازی و توزیع گاز مایع، کمیته‌ای تحت عنوان کمیته نظارت بر عملیات بازسازی و جایگزینی شیر و سیلندر با حضور نمایندگان ارگان‌ها و سازمان‌های ذیربط با محوریت اداره کل استاندارد تشکیل گردیده تا بر حسن اجرای این امر مهم نظارت کند.
مدیرکل استاندارد استان با بیان اینکه سیاست گذاری و نظارت بر حسن اجرای عملیات بازسازی یا جایگزینی شیر و سیلندر گاز مایع یکی از اساسی‌ترین وظایف کمیته مرکزی است، گفت: بازرسی از چگونگی نصب مخازن، ذخیره سازی و لوله کشی و تجهیزات وابسته به تأسیسات گاز مایع و محل نصب آنها طبق استاندارد ملی مربوطه از دیگر وظایف این کمیته است.
دکتر محبی با تاکید بر اینکه مدیران تاسیسات سیلندر پرکنی موظف هستند مطابق استاندارد سیلندرهای متعلق به جایگاه را در حالت سالم و بدون خطر نگهداری کنند، عنوان کرد: در بازرسی‌های انجام شده در صورت مشاهده سیلندر دارای عیب و نقص در صورت امکان قسمت معیوب توسط شرکت مورد تأیید سازمان ملی استاندارد تعمیر و در غیر این صورت سیلندر از سرویس خارج شده و ذوب می‌شود.

بازدید از تاسیسات سیلندر پرکنی میرجاوه
1400/3/12 چهارشنبه