گزارش تصویری

دکتر مهدی اسلام پناه، رییس سازمان ملی استاندارد ایران اعلام نمودند

دکتر مهدی اسلام پناه، رییس سازمان ملی استاندارد ایران اعلام نمودند،  بیانات مقام معظم رهبری و تاکید معظم له درمورد کیفیت خودرو ،همچنین حضور رییس دولت مردمی در جلسه شورای عالی استاندارد بعد از 20 سال را نقطه عطف این سازمان در دوران جدید دانست و گفت : اهتمام نظام و دولت نسبت به استاندارد، ما را در اجرای برنامه های تحولی مصمم تر کرده است .
رییس سازمان ملی استاندارد ایران در جریان این بازدید در گفت وگویی ویدئویی، برگزاری جلسه شورای عالی استاندارد در روزهای ابتدایی مسئولیت خود را بی سابقه عنوان کرد و گفت: حضور شخص رییس جمهور در جلسه شورای عالی استاندارد بعد از 20 سال و تاکید ایشان بر ارتقای کیفیت خدمات همچنین ارتقای کیفیت سطح زندگی مردم ، بیانگر اهتمام و اعتماد دولت به نقش استاندارد در ارتقای سطح کیفی زندگی مردم است.
وی با اشاره به مصوبات ارزنده شورای عالی استاندارد اظهار داشت: در این جلسه پیاده سازی و تداوم  طرح های تحولی سازمان ملی استاندارد ایران مورد تاکید رییس جمهور قرار گرفت تا آنچه  آنچه به نفع مردم است در حوزه ایمنی و کیفیت را عملی کنیم.
دکتر اسلام پناه با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد ایران در دوران جدید و در نخستین طرح های تحولی خود موضوع خودرو را در دستور کار قرار داد افزود: یکی از مواردی که دولت بر آن تاکید دارد ارتقای کیفیت صنعت خودروی کشور به ویژه در بخش خدمات پس از فروش است که در همین راستا سازمان تکالیف 15 گانه ای برای خودروسازان ترسیم کرد که یکی از بندهای آن اجرایی شدن استانداردهای 85 گانه به صورت کامل است.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه در دوره جدید به حوزه خدمات نیز ورود می کنیم افزود: یکی از مصادیق مهم خدمات موضوع اینترنت است تا کاربران بدانند که خدماتی که در این حوزه دریافت می کنند از چه کیفیتی برخوردار است.
وی در مورد برنامه های تحولی سازمان ملی استاندارد ایران اظهار داشت : مولفه های خرد و کلان متعددی برای تحقق ساختار نوین استاندارد طراحی شده که روح حاکم بر آن توجه بیش از پیش به منعفت مردم است.
 دکتر اسلام پناه با بیان اینکه نظام استاندارد منطبق با نیاز و حل مسئله کشور پیاده سازی می شود افزود: توجه به تولید داخل ، توسعه صادرات، مبارزه با فساد، شفافیت ، کیفی سازی ارزیابی ها ، یکپارچه سازی ، بهره گیری از خدمات الکترونیکی برای کاهش میزان خطا و سرعت در ارایه خدمات، بومی سازی استانداردها ،کمک به توسعه خدمات با تکیه بر توان جوانان نخبه کشور از مهمترین مواردی است که  در رویکرد جدید به آن توجه می شود.
وی گفت: در بحث نظارت های کیفی در سایر بخش های خدماتی از جمله شهربازی ها ، مراکز خدماتی ، هتل ها و حتی جاده ها که مردم به طور مستقیم با آن سروکار دارند ورود خواهیم کرد به طوری که مردم با مشاهده نشان استاندارد با طمینان و خیال آسوده از کالا یا خدمات استفاده کنند.
دکتر اسلام پناه افزود: استاندارد مردمی در دولت مردمی باید تقویت شود و ما در سازمان ملی استاندارد ایران سعی داریم ارتباط خود را با مردم و مخاطبان تقویت کنیم تا بتوانیم منطبق با خواست و نیاز مردم پیش رویم و مردم نیز این تغییر را به وضوح در زندگی خود حس کنند.
وی در پاسخ به سئوالی درخصوص کنترل کیفی لوازم خانگی اظهار داشت : با تغییر در دستورالعمل ها، آیین نامه ها و شیوه نامه های شرکت های بازرسی سعی داریم به بهترین نحو، کنترل و نظارت های کیفی خود را افزایش دهیم .
رییس سازمان ملی استاندارد ایران از تغییر 10 آیین نامه در صنایع مختلف خبر داد و گفت : سابقه برخی از این آیین نامه ها به 30 سال پیش مربوط است که پاسخگوی نیاز امروز نبوده و لازم است روزآمد شود.
دکتر اسلام پناه در پاسخ به شرایط ایمنی و استاندارد مصالح ساختمانی افزود : سازمان ملی استاندارد ایران مقاومت مصالح ساختمانی ، پایداری ، مهندسی ساخت و مجموعه ساخت و ساز را تحت کنترل و رصد جدی قرار می دهد تا ساختمان ها از لحاظ کیفی در سطح بالایی قرار گیرند.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران در خصوص کنترل مواد غذایی و اقلام پرمصرف یادآور شد: ما در حوزه غذایی، آرایشی ، بهداشتی و تنظیم بازار در سایر ایام به ویژه ایام شب عید نظارت داریم تا مردم با اطمینان خاطر از کالا و خدمات استفاده کنند.

وی با اشاره به نقش استاندارد در رضایت مندی مردم  گفت : تمام تلاش خود را به کار بسته ایم تا در سال جدید مردم منتظر اتفاقات خوبی در ارتقای کیفیت سطح زندگی خود باشند.
دکتر اسلام پناه گفت : شعار ما استاندارد مردمی ، دولت مردمی ، ایرانی قوی است و این رقم نمی خورد مگر با تحول و با حمایت و پشتیبانی و همراهی مردم.

دکتر مهدی اسلام پناه، رییس سازمان ملی استاندارد ایران اعلام نمودند
1400/12/11 چهارشنبه