گزارش تصویری

۲۵دستگاه باسکول جاده ای در سیستان و بلوچستان آزمون شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد سیستان و بلوچستان: معاون اداره کل و رئیس اداره استاندارد چابهار گفت: ۲۵ دستگاه باسکول جاده ای در شهرستان‌های چابهار و سرباز در مرداد ماه سالجاری توسط کارشناسان این اداره کل آزمون شد.

ناصر جدگال اظهار داشت: هر ساله با شروع فصل برداشت محصولات کشاورزی در منطقه سرباز، صادرات و واردات در بازارچه های مرزی و بنادر  شهید بهشتی، شهید کلانتری و مجتمع انبارهاي مکران، به منظور جلوگیری از تضییع حقوق مردم آزمون های صحت عملکرد پس از تعمیر، باسکول‌ها مورد ارزیابی قرار می گیرند.
وی افزود: در راستای تکالیف قانونی سازمان ملی استاندارد ایران و در جهت بررسی صحت کار باسکول ها، در سالجاری باسکول های ثابت همکف مورد استفاده در مراکز خرید و کارخانجات در سطح ۶ شهرستان جنوبی سیستان و بلوچستان توسط آزمایشگاه اوزان سیار این اداره کل استاندارد استان انجام گردید۔
رئیس اداره استاندارد شهرستان چابهار با بیان اینکه صاحبان باسکول های دارای نقص فنی اجازه بهره برداری از آن تا رفع مشکل را ندارند، یادآور شد در صورت تایید نشدن صحت کار باسکول ها، صاحبان آنها یک ماه مهلت دارند که نسبت به تعمیرات لازم و رفع معایب اقدام نمایند.
شايان ذكر است با توجه به واردات بخشي از كالاهاي اساسي از بندر چابهار و در راستاي اجراي طرح توسعه بندر، ٦ باسكول جديد اين بندر نيز كاليبره و راه اندازي گردید.

۲۵دستگاه باسکول جاده ای در سیستان و بلوچستان آزمون شد
1400/6/2 سه‌شنبه