گزارش تصویری

اعتمادسازی جهانی جز از طریق استاندارد امکان پذیر نیست

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان با بیان اینکه امروز کشور نیازمند اعتماد سازی جهانی است گفت: برای تحقق این هدف راهی جز ملکه شدن استاندارد در کشور وجود ندارد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد سیستان و بلوچستان، آیت الله عباسعلی سلیمانی در دیدار رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در دفتر امام جمعه زاهدان اظهار داشت: استاندارد اگر امروز در کشور جدی گرفته نشود بازرگانی، تجارت و بدست آوردن بازار و بازکردن جای پا در بازارهای جهانی با مشکل رو به رو می شود.
امام جمعه زاهدان افزود: بازرگانان ایرانی در گذشته تنها از راه اخلاق و امانت داری بازارهای کشور را در دست داشتند، امروز نیز باید بجایی برسیم که این فرهنگ در بازارهای داخلی و خارجی حکمفرما شود و حیثیت کشور و خود را با هیچ چیزی معامله نکنیم.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تاکید کرد: هم اینک نیازمند توسعه فرهنگ استاندارد در کشور هستیم که سازمان استاندارد می تواند در این زمینه نقش بسیار مهم و اساسی ایفا کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اخلاق در تجارت و بازرگانی و تولید ما باید بازسازی شود و تنها راه درمان آن استاندارد سازی است و باید برای توسعه و تعمیق استاندارد در جامعه همه دست در دست هم دهند.
آیت الله سلیمانی تاکید کرد: در کنار بکارگیری همه ظرفیت ها از جمله ائمه جمعه در فرهنگ سازی؛ سازمان استاندارد نیز باید با اجرای ضوابط و مقررات و برخورد قاطع با متخلفان به اهداف مورد نظر دست یابد.
رئیس سازمان ملی استاندارد نیز در این دیدار گفت: روحانیون به عنوان افراد تاثیرگذار در جامعه نقش مهم و ارزنده ای در همه فعالیت ها به ویژه حوزه استاندارد دارند.
نیره پیروزبخت افزود: جایگاه بالای سیستان و بلوچستان در زمینه صادرات به کشورهای همسایه و امضای تفاهمنامه مشترک بین کشورهای ایران، پاکستان، افغانستان و عمان در زمینه استاندارد ظرفیت و فرصت بسیار مناسبی برای توسعه مبادلات مرزی و در نتیجه توسعه کشور است که باید از آن به بهترین شکل بهره گرفت.
وی با توجه به نقش فعال ایران در علامت استاندارد حلال در بین کشورهای اسلامی گفت: هم اینک علامت استاندارد ایران در زمینه غذای حلال در بین کشورهای اسلامی 98 درصد انطباق یافته است.

اعتمادسازی جهانی جز از طریق استاندارد امکان پذیر نیست
1396/2/19 سه‌شنبه