گزارش تصویری

نشست مطبوعاتی مدیر کل استاندارد استان با اصحاب رسانه در سیستان و بلوچستان

با عنایت به فرا رسیدن هفته استاندارد و رزو جهانی استاندارد در روز شنبه مورخ 20/7/96 مهندس عاقلی مدیر کل استاندارد سیستان و بلوچستان در نشست مطبوعاتی که با اصحاب رسانه در اداره کل استاندارد استان برگزار گردید

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد سیستان و بلوچستان: با عنایت به فرا رسیدن هفته استاندارد و رزو جهانی استاندارد در روز شنبه مورخ 20/7/96 مهندس عاقلی مدیر کل استاندارد سیستان و بلوچستان در نشست مطبوعاتی که با اصحاب رسانه در اداره کل استاندارد استان برگزار گردید ابتداء فرا رسیدن ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدا... الحسین(ع) و یاران با وفایش را خدمت اصحاب رسانه تسلیت عرض نمود و گفت: روز جهانی استاندارد را به همه هم استانی های گرامی بویژه فعالان اقتصادی، تولیدكنندگان؛ مدیران واحدهای تولیدی و خدماتی، بازرگانان محترم، اصناف، كسبه و کلیه افرادی كه در توسعه پایدار كشور نقش ایفاء می كنند و نیز  همكاران محترم خودم در سراسر استان تبریك و تهنیت عرض می كنم.

مدیر کل استاندارد بیان کرد: پیشرفت تکنولوژی و صنعت در عصر جدید و تنوع گسترده محصولات و خدمات عرضه شده به بازارهای داخلی و خارجی، ضرورت تعیین ملاک ها و معیارهای لازم برای نشان دادن میزان کیفیت و تایید محصولات و خدمات مختلف را بیش از گذشته نمایان کرده است.

اسماعیل عاقلی افزود: براساس بند 24 سیاست های ابلاغیه اقتصاد مقاومتی افزایش پوشش استاندارد برای تمامی تولیدات داخلی و ترویج آن یکی از مهمترین اهدافی است که اداره کل استاندارد دنبال می کند.

عاقلی گفت: در زمینه فعالیتهای عمرانی پیگیری احداث اداره استاندارد شهرستان ایرانشهر که بزرگترین ساختمان اداری آزمایشگاهی شهرستانی در کشور محسوب می شود دارای زمینی به مساحت 2352 متر مربع و زیر بنای 1100 متر مربع با پیش بینی 8 فضای آزمایشگاهی میباشد. وی تصریح کرد مبلغ 000/000/000/9 ریال اعتبار، امسال برای انجام و اتمام ساختمان در دست احداث اداره استاندارد شهرستان ایرانشهر تخصیص داده شده است. مدیر کل استاندارد استان خاطر نشان کرد در راستای بازسازی ساختمانهای اداری و آزمایشگاهی شهرستان چابهار و بعضی از شهرستانها انجام گردیده است و تجهیزات لازم برای کلیه آزمایشگاهها تامین شده است. وی اظهار داشت: سه آزمایشگاه همکار جدید و پنج مرکز جدید آموزشی تایید صلاحیت شده اند. وی افزود: همچنین چهار آزمایشگاه همکار پروانه کاربرد علامت استانداردشان تمدید گردید. عاقلی گفت: این اداره کل در زمینه تدوین استاندارد 334 پیشنهاد تدوین استاندارد مصوب که از این تعداد  32 تدوین عقد قرارداد و در دست تدوین میباشد. مدیر کل استاندارد اضافه کرد همچنین در زمینه آسانسورها 111 مورد درخواست استانداردسازی و 59 مورد تاییدیه ایمنی صادر گردید. وی خاطر نشان کرد: درآمد این اداره کل نسبت به مدت مشابه رشد 116 درصدی داشته است. و در شش ماه اول امسال 8586 درصد تاکنون تحقق یافته است. عاقلی افزود: در کنترل و بازرسی از مراکز عرضه و فروشگاهها 5293 موردنمونه برداری و 240 نمونه خرید و46 مورد توقیف و جمع آوری و 145 مورد تذکر و اخطار داده شده است وی تصریح کرد: با توجه به دغدغه های مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد، تولید و اشتغال که تاکنون دو سال پی در پی شعار سال 95 و96 را اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و اقتصاد مقاومتی، تولید اشتغال نامگذاری نمودند و همچنین در بند 24 ابلاغیه سیاستهای اقتصاد مقاومتی فرمودند: (افزایش پوشش استاندارد برای کلیه محصولات داخلی و ترویج آن) که در این راستا سازمان ملی استاندارد ایران بر این شد که پویش خاطر جمع باش کالای استاندارد ایرانی میخرم. وی افزود:  از کلیه هم استانی های عزیز دعوت مینمایم به این پویش بپیوندند.

نشست مطبوعاتی مدیر کل استاندارد استان با اصحاب رسانه در سیستان و بلوچستان
1396/8/6 شنبه