گزارش تصویری

برگزاری کارگروه تخصصی استانداردسازی و ارتقاء کیفیت کالا و خدمات در سیستان و بلوچستان

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان سیستان و بلوچستان:  کارگروه تخصصی استانداردسازی و ارتقای کیفیت با حضور باقر کرد ، معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و اسماعیل عاقلی ، مدیرکل استاندارد استان برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان سیستان و بلوچستان:  کارگروه تخصصی استانداردسازی و ارتقای کیفیت با حضور باقر کرد ، معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و اسماعیل عاقلی ، مدیرکل استاندارد استان برگزار شد .

در ابتدا عاقلی ضمن اشاره به حادثه منجر به فوت در آسانسور یکی از مجتمع های مسکونی شهرستان زاهدان ، گفت: دو شرکت بازرسی از تجهیزات آسانسور و 12 شرکت دارای مجوز کار در زاهدان فعالیت دارند.
وی افزود: برای جلوگیری از بروز حوادث ، دوره هایی برای شرکت های نصاب آسانسور برگزار و با توزیع بروشور، نصب بنر در شهرداری های مناطق، اداره کل راه و شهرسازی ، سازمان نظام مهندسی ساختمان نسبت به آگاه سازی شهروندان اقدام به عمل آمد .
مدیر کل استاندارد استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد کرد: سال گذشته 13 طرح  در راستای افزایش ضریب امنیت آسانسورها انجام شد ، اما برای جلوگیری از بروز حوادث و اتفاقات، همکاری دستگاهها ضرورت دارد .
عاقلی با بیان این که از ابتدای سال جاری ، 339 دستگاه آسانسور مورد بازرسی اولیه قرار گرفت، تصریح کرد : اجرایی نشدن آزمون های دوره ای برای شرکت های فعال در این زمینه یکی دیگر از نیازهایی است که دیده نشده و با برگزاری آن می توان به شناسایی تعداد آسانسورهای نصب شده موجود در زاهدان و ثبت در بانک اطلاعاتی کمک کرد . وی اظهارداشت : طبق قرارداد ، شرکت های نصاب آسانسور فعال در زاهدان موظف هستند بازرسان استاندارد را از نصب آسانسور در مکان های موردنظر مطلع سازند و 
شهرداری ها  تا قبل از صدور پایان کار ساختمان، مالکان را برای دریافت مجوزهای لازم آسانسور ملزم و از صدور مجوز اولیه خودداری کنند .

مدیر کل استاندارد استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد : اداره کل صنعت، معدن و تجارت نیز به عنوان متولی صدور مجوز باید نصاب ها را از هر گونه نصب بدون مجوزهای لازم منع و در تشکیل بانک اطلاعاتی شرکت های نصاب فعال همکاری کند ، مجتمع های عمومی نیز باید نکات ایمنی و استاندارد لازم آسانسور را رعایت کنند و در غیر این صورت پلمپ می شوند .

در ادامه جلسه معاون عمرانی استاندار و رئیس جلسه کارگروه تخصصی استانداردسازی و ارتقای کیفیت کالا و خدمات استان گفت: شرایط نامناسبی در راستای اجرای درست استانداردسازی ، ارتقای کیفیت کالا و خدمات و گرفتن مجوزهای لازم برای نصب آسانسور در زاهدان هست  و شرکت های مختلفی بدون الزام به رعایت نکات ایمنی فعالیت می کنند که شهروندان باید در این زمینه اطلاع رسانی کنند.
وی افزود: اداره کل استاندارد استان تدابیری اتخاذ کنند که ملزومات و تجهیزات مورد استفاده شرکت ها در نصب آسانسور از استانداردهای لازم برخوردار باشد تا خطری متوجه استفاده کنندگان از آسانسور نباشد.
معاون عمرانی استاندار ضمن تاکید بر فرهنگ سازی اظهارداشت : آسانسورهای موجود در زاهدان باید کدگذاری و از پلاک با مشخصات فنی برخوردار شوند و  شرکت هایاستان های دیگر برای فعالیت در نصب آسانسور باید از اداره صنعت، معدن و تجارت نیز مجوزهای لازم را دریافت کنند ، در غیر این صورت از طریق دادستانی با انجام فعالیت آن ها برخورد و جلوگیری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: باید موضوع ایمنی از حوادث و استانداردسازی تجهیزات مورد استفاده را جدی بگیریم که در این صورت می توان گفت حاصل کار مجموعه اداره کل استاندارد استان بسیار خوب ارزیابی می شود.

عاقلی در پایان تاکید کرد : در شهربازی ها و خانه های کودک استان 161 مورد وسایل بازی ثبت شده که از این تعداد به علت نواقص 40 مورد پلپ و 26 تعهد کتبی از مالکان این وسایل بازی اخذ شده است. 

برگزاری کارگروه تخصصی استانداردسازی و ارتقاء کیفیت کالا و خدمات در سیستان و بلوچستان
1396/3/27 شنبه